Черкаський Театр Шевченка запрошує на танго

«Це танго твоє – незначна, ніби річ,
 А насправді, це  – ціле життя…»
Орасіо Феррер
       
       Не зважаючи на всі сьогоденні складнощі, у Черкаському Театрі Шевченка в розпалі робота над новою виставою «Танго Марії». Анонси, прес-конференції, телевізійні ефіри, флеш-моби, майстер-класи  колектив театру не втомлюється заявляти про найочікуванішу прем'єру цього театрального сезону.
      Режисер-постановник вистави киянка Анастасія Гнатюк тривалий час мріяла про втілення музики аргентинського композитора світового масштабу Астора П’яццолли на українській театральній сцені. «Музика П'яццолли – це та музика, яка чіпляє, тримає в напрузі, глибоко проникає в серце, пронизує душу і не залишає байдужою жодну людину», – захоплено говорить Анастасія про унікальну мелодику танго. 
     Саме ритмам танго присвятили свою співпрацю Астор П'яццолла та аргентинський поет-авангардист Орасіо Феррер. «Марія з Буенос-Айреса» – єдина у світі танго-оперіта, унікальний жанр, де нерозривно сплітаються та гармонійно взаємодіють слова, музика та пластика. 
    Прем'єра оперіти відбулася 8 травня 1968 року в нині не існуючому театрі «Сара Плаета де Буенос-Айрес» і негайно потрапила під заборону. Після гострих дискусій та суспільних протиріч на батьківщині, «Марія з Буенос-Айреса» спочатку помандрувала до Канади, а потім опинилася в Європі. 
     Сьогодні зворушлива історія дівчини Марії, що певним чином перегукується з історією танго бідних емігрантських кварталів Буенос-Айреса кінця ХІХ століття, вже за крок до черкаського глядача. 
    Лібрето до «Танго Марії» написав креативний черкаський поет Олексій Юрін. 
      – Вперше прочитавши текст Орасіо Феррера, я нічого не зрозумів, – зізнається Олексій Юрін. 
         Після місячних вагань та наполегливих вмовлянь режисера, поет вирішив спробувати свої сили у новому для себе амплуа. Не зважаючи на скептичне ставлення друзів та знайомих, Олексій взявся за складний, але надзвичайно близький йому за темпераментом матеріал. «Працював вдень і вночі по 7-8 годин над кожною піснею», – розкриває секрети мистецьких реалій черкаський поет. У пошуках натхнення Олексій Юрін приходив на театральні репетиції, аби поринути в атмосферу Буенос-Айреса та продовжити роботу. Через два місяці кропіткої праці, Олексій спершу навіть не впізнав свого творіння у друкованому варіанті, та зараз надзвичайно тішиться виконаною роботою.  

   Над оперетою П'яццолли чаклувала майстерний музикант, яка глибоко відчуває музичну драматургію, заслужена артистка України Олена Бєлкіна. Режисер «Танго Марії» зазначає, що з музикою «великого Астора» в Черкасах може впоратися тільки Олена Львівна, у той час, як в Києві лише один зі ста музикантів. 
– Музика Астора П'яццолли захоплює та підштовхує до польоту фантазії, – ділиться враженнями диригент-постановник та автор аранжування Олена Бєлкіна.
    Невід’ємний внесок у народження мюзиклу в ритмі танго зробив хореограф-постановник, заслужений артист України Володимир Татаринов, якого Анастасія Гнатюк назвала «хореографом від Бога». 
  Сам Володимир Федорович не приховує задоволення, яке він отримує від цікавої роботи: «Це вражаючий матеріал, який спонукає розворушити мозок не лише мені, а й моїй маленькій балетній сім'ї». На запитання, яке ж танго покладено в основу нової вистави, європейське чи аргентинське, хореограф-постановник без вагань відповідає: «Татариновське. Танго, яке народжується з діалогу з режисером, хореографія, яка, за допомогою пластики, заповнює сценічний простір та передає змістове навантаження». 
    Сценографію і костюми до мюзиклу створює киянка Олександра Крмаджян, у якої є досвід роботи у багатьох мистецьких проектах, що неодноразово представлялися на фестивалі Гогольфест. Сучасне, модерне бачення талановитого художника-постановника надає особливих барв «Танго Марії».
  Загалом, у виставі задіяно близько тридцяти артистів театру, кожен з яких вкладає частину своєї душі в народження нової постановки. 
  Режисер-постановник «Танго Марії» Анастасія Гнатюк не приховує відвертого захоплення співпрацею з колективом нашого театру. Вона знову і знову підкреслює, що працювати зі справжніми майстрами своєї справи суцільне задоволення: «У Черкаському Театрі Шевченка працюють талановиті, досвідчені люди, і їхній досвід – це фундамент, на який ми накладаємо свої креативні ідеї». 
     Щиро сподіваємося, що нова згуртована театральна робота втамує мистецьку спрагу як творців, так і глядачів.
  Запрошуємо всіх на найочікуванішу прем'єру цього театрального сезону, яка відбудеться в приміщенні черкаської обласної філармонії у четвер, 23 червня о 18:30.

Публікації: Місто на Че

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Доця» – книга одночасно і про війну, і не про війну

Дара Корній: «Проблем з натхненням немає, навпаки, є брак часу»

«Драма-спринт» – шлях сучасної драматургії до українських театрів