Контрабас бушуватиме в Черкаському Театрі Шевченка

     

   «Контрабас розбушувався» таку назву має п’єса, яка нещодавно вийшла з-під пера сучасного українського письменника, драматурга і сценариста, майстра гумористичного жанру Олександра Володарського.


   21 січня автор п’єси особисто познайомив черкаських театралів зі своєю новою роботою, яку втілюватиме на сцені  заслужений діяч мистецтв України В’ячеслав Жила«Тестостерон» та «Олена не прийшла додому» у постановці знаного тернопільського режисера не припиняють збирати аншлаги у Черкаському Театрі Шевченка. Відтак, «Контрабас розбушувався» буде третьою режисерською роботою В’ячеслава Жили у Черкаському театрі Шевченка і другим театральним творінням у тандемі з Олександром Володарським.
    
 

– Вперше Володарський дав мені почитати одноактівку «Олена не прийшла додому», після чого я його намовив написати другий акт, і таким чином у нас вийшла однойменна вистава. Постановка вийшла і в Черкаському театрі, і в Тернопільському, і на обидві вистави приїздив автор п’єси, – ділиться В’ячеслав Жила. – Олександр Володарський запропонував мені ще одну п’єсу «Контрабас розбушувався», яку я надіслав Петру Ластівці, він зголосився на постановку, і такий варіант у нас  пішов у роботу.

      
     

–  Коли В’ячеслав Жила познайомився з моєю новою п’єсою, він взагалі запропонував створити кіно, – розповідає про реакцію режисера Олександр Володарський. – Я багато працюю в кіно, написав безліч сценаріїв до серіалів, але серйозних фільмів зараз мало. Сьогодні навіть виставу зробити важко: це і кошти, і енергія, і бажання, а якісне кіно  тим паче. Я все ж люблю театр. Працюю в кіно, а люблю театр.



   У присутності режисера Олександр Володарський провів читку п’єси для творчого колективу Черкаського Театру Шевченка, час від часу перепитуючи, чи влаштовує слухачів темп, та пильнуючи за реакцією театралів. 

   – Це моя перша читка перед такою аудиторією. Я хвилююся, чи не занадто швидко читаю людям, чи встигають вони сприймати закладені у тексти сенси, –  зізнається драматург.


     Варто зазначити, що переклад п’єси українською мовою Олександр Володарський робив самостійно. Автор переконаний, якщо людина закінчила 10 класів і вміє користуватися гуглом, то проблем із перекладом не має бути. 
    – У мене є вистави як російською, так і українською мовами, але я вважаю, що мова на якість вистави не впливає жодним чином, –  висловлює свою думку Олександр Володарський. 

   Про що ж «Контрабас розбушувався»? П’єса про життя, про буденність, з якою стикається кожен, про особисті взаємини, сусідські, бізнесові, політичні. П’єса наскрізь пронизана тонким гумором, який місцями балансує на межі. 

   – Мої п’єси йдуть у багатьох театрах. Більшість з них я бачив, і вони всі різні, але меседж один – життя треба жити. У «Контрабасі» головний меседж  – все життя –  піар, і я вважаю, що цей меседж дійде до глядача, –  говорить драматург.

      Відкривати всі карти зарано, адже, як показує досвід, режисерське бачення  може кардинально відрізнятися від бачення драматурга: дивувати, захоплювати чи розчаровувати автора. Власне, після авторського читання п’єси В’ячеслав Жила з посмішкою сказав, що все буде зовсім не так.

     – Сьогодні читав драматург, з яким ми проводимо роботу поза п’єсою: ми спілкуємося, і він погоджується з моїми пропозиціями. Кожен режисер ставить про своє, і з Олександром ми доходимо згоди, – зауважує В’ячеслав Жила. –   Частково будуть зміни. П’єса сучасна, вона актуальна, яка має знайти відгук у глядача, адже вона про нас. Комедія, за одним із визначень, єдиний жанр, який говорить про нас правду. Драма – це те, якими б ми хотіли бути, а комедія – це правда. Взагалі комедія – дуже складний жанр, а ще складніше ставити сучасну комедію, сучасну п’єсу про нас.
 

   До режисерських адаптацій своїх п’єс Олександр Володарський ставиться з філософським розумінням, даючи волю польоту фантазії режисера. 

     – Різні режисери і різні актори по різному втілюють п’єси. Я не класик, тому я і не хвилююся, коли хтось змінює текст, адже театр –  це живе мистецтво, – зазначає Олександр Володарський. –  Є автори, які ревносно ставляться до свого слова, але не я. Це не про мене. Навіть сьогодні, під час читки, я бачив, що десь можна ще вставити слово. Тому,  хай режисер робить постановку на свій розсуд, я, як Мавр, свою справу зробив і можу йти.  

         –  Драматург пише одне, режисер ставить друге, актори грають третє, виходить четверте, –  ділиться досвідом В’ячеслав Жила.

     В’ячеслав Жила, не збавляючи шаленого творчого ритму, завзято взявся до роботи, адже до зйомок в кіно, роботи в Тернопільському театрі, антрепризових вистав та щільного гастрольного графіку додалося створення актуальної комедії в Черкаському Театрі Шевченка. 
      –  Треба працювати. Треба менше говорити, а більше робити. Не будеш працювати, буде не цікаво жити. Творча людина має завжди бути в тонусі, –  впевнений режисер.
    
     Упродовж теми про роботу, В’ячеслав Жила привідкрив завісу творчих планів, тішачись появою талановитих незаангажованих молодих драматургів, які пишуть про актуальне і яких хочеться ставити на театральних майданчиках. 

       –  Останнім часом до мене звертається багато сучасних драматургів, і це класно, бо в Україні не було драматургії, а зараз активно почали писати. Після «Тестостерону» київська драматургиня Марина Смілянець запропонувала мені поставити п’єсу «Естроген». «Естроген» –  це своєрідна відповідь мужчинам, де вже жінки будуть чоловіків по кісточках розбирати, і я перший режисер, який візьметься за цю роботу. Ще одна молода письменниця і драматургиня Олена Мілько запропонувала до постановки комедію про театр «Любов без гриму». Ми працюємо з драматургами, як Курбас працював з Кулішем, і це надихає, –   наголошує В’ячеслав Жила.


     Прем’єра сучасної комедії  «Контрабас розбушувався», ролі у якій виконуватимуть  Павло Гончаров, народна артистка України Тетяна Крижанівська/заслужена артистка України Світлана Москаленко, Олена Брехаря/Марія Марущак, народний артист України Юрій Берлінський, Анжеліна Іванова/Наталія Панекіна, Олександр Новаченко, заслужений артист України Микола Зайнчківський, Олександр Кузьмін, Олександр Гуменний, Микола Кашеїда/Олексій Клименко, Михайло Кондратський/Юрій Прокопчук, запланована на початок квітня. Сценографію та костюми до вистави створюватимуть знані в Україні митці Сергій та Наталка Ридванецькі, а над хореографічним забарвленням працюватиме заслужений  артист України Володимир Татарінов.

Публікації: Прочерк

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Доця» – книга одночасно і про війну, і не про війну

Фестиваль «Холодний Яр-2021» запалив новий вогонь у серцях нескореної нації

Черкаський Театр Шевченка провів глядачів життєвими стежками Лесі Українки