«Якщо хоча б одна людина зробить правильні висновки, значить, наша робота не даремна», – Черкаський театр Шевченка запрошує на прем'єру «Макбета»

 


Наразі у Черкаському театрі Шевченка проходять фінальні репетиції перед прем'єрним показом нової роботи головного режисера Станіслава Садаклієва «Макбет» за однойменною п'єсою Вільяма Шекспіра. 

За словами режисера-постановника, у п'єсах Шекспіра порушуються ті проблеми, які є актуальними й для сьогодення, саме тому питання вибору матеріалу не поставало.

– Направду, я здивований, що можна так глибоко і точно прописувати драматургію, попри те, що це було 400 років тому. «Макбет» – моя улюблена п'єса Шекспіра, у ній на поверхні лежить жадоба влади, але суть у тому, як в системі влади відбуваються різні метаморфози з людьми. Ця тема мені цікава, оскільки вона стосується не лише влади в понятті державного рівня, а й того, як влада впливає на людей. Мені цікавіша Людина і те, що з нею відбувається у цій  системі – людина, яка отримує владу, і ті люди, які перебувають в ній – що з ними стається, як вони приймають рішення, як вони вибирають свій шлях:  куди йти, за ким йти, ким бути, наскільки залишатися чесними з собою. Такі моменти мене завжди хвилювали, і хотілося порушити саме це питання. Власне, у «Макбеті» мені це вдалося, – розповів під час пресконференції Станіслав Садаклієв. 


На роль Макбета режисер запросив заслуженого артиста України Якова Кучеревського, з яким Станіслав Садаклієв свого часу мав нагоду працювати в Одеському театрі імені Василя Василька. 

– У мене була ідея вистави, була концепція. Саме в цій ідеї, у цій концепції Яків Кучеревський підходив мені найкраще. Це було інтуїтивно, як і багато чого в моєму творчому житті, – пояснив режисер-постановник.

Яків Кучеревський, який двадцять років присвятив служінню театру, а останні 4 роки знайшов себе у кіноіндустрії, телефонний дзвінок від Станіслава Садаклієва сприйняв, як певний доленосний знак.

– Десь за тиждень, чи два, до дзвінка Станіслава я подивився «Макбет» Джоела Коена з Дензелом Вашингтоном у головній ролі. «Трагедія Макбета» – це таке естетичне кіно! Настільки красива операторська робота, настільки все вивірено, лаконічно. Я був вражений. І тут дзвінок:  «Не хочеш зіграти Макбета?» Ну, як до цього відноситися? Садаклієв потрапив саме у той час, у той момент, – поділився Яків Кучеревський.

    За кількадесятирічну акторську кар'єру Яків Кучеревський неодноразово перевтілювався у монархів на театральній сцені. У колекції образів актора: Цар Едіп, Альтаум, Гамлет, Король Людовік ХІV, відтак роль Макбета не стала несподіванкою. 

    – Мені відгукується Макбет, він актуальний. На жаль, зараз Макбетів пів країни – ще вчора була нормальна людина, займалася своє справою, тим, що любила, тим, що уміла, до чого мала хист, а потім щось стається і люди перетворюються на істот мені незрозумілих. Я не знаю, чи почують це люди, чи побачать вони, але дуже хотілось би, щоб вони почули цей меседж: не лізьте, куди не треба, займайтеся кожен своєю справою. Статус, влада – це не дар, не подарунок – це іспит, іспит такий, який проходять одиниці, причому з дуже серйозними наслідками. Влада – це не те, до чого потрібно наосліп бігти, зовсім не те. Мені б дуже хотілося, щоб люди це побачили, почули і відчули, – наголосив актор.

На думку режисера-постановника, не кожен театр має сміливість братися за Шекспіра – дехто боїться, а дехто не хоче нести відповідальність. Станіслав Садаклієв висловлює сподівання, що його  «Макбет» буде розвивати мистецький рівень репертуару Черкаського театру Шевченка.

– Шекспір багатогранний, і саме цим він  і цікавий – можна без кінця копатися в багатошаровості матеріалу. Неймовірний плюс театру в тому, що після перегляду у кожного свої висновки, розуміння і своє сприйняття. Хтось сприйме прямо тему влади, хтось побачить екзистенціальні проблеми в людині. Вистава може постійно розвиватися, вона на перспективу і для глядача, – зазначив режисер-постановник.

Своєю чергою Яків Кучеревський закликає глядачів прийти на виставу «Макбет» і зробити власні висновки.

– Ми намагаємося створити не просто інформативну постановку, а роботу із закликом. Якщо хоча б одна людина зробить правильні висновки, значить, наша робота не даремна, значить, вона того вартувала. Якщо це вийде – я буду неймовірно радий, якщо ні – значить, не той час ми обрали, не тоді я відповів на дзвінок режисера, – зауважив виконавець ролі Макбета.


    Постановка Станіслава Садаклієва не має часових прив'язок, творці вистави обіцяють видовищне театральне дійство з технічно складною сценографією від Сергія Ридванецького, оригінальними костюмами від Наталки Ридванецької, з самобутніми пластичними рішеннями, які підкреслюють гротескність персонажів, від хореографині Ірини Маслової. 

Прем'єрні покази «Макбет» у Черкаському театрі Шевченка відбудуться найближчими вихідними 27 і 28 січня о 17:00. 





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Доця» – книга одночасно і про війну, і не про війну

Дара Корній: «Проблем з натхненням немає, навпаки, є брак часу»

«Драма-спринт» – шлях сучасної драматургії до українських театрів