У Черкасах Андрій Кокотюха презентував ретроромани



7 грудня у Черкаському державному технологічному університеті відбулася чергова мистецька зустріч із літератором сьогодення. Вже вдруге МГО «Книжковий маестро» дарує черкаським шанувальникам сучасної української літератури нагоду поспілкуватися із відомим письменником, журналістом та сценаристом Андрієм Кокотюхою.
 Цього разу автор 63 художніх творів презентував серію ретророманів, яка народжувалася протягом трьох років.   
 У 2014 році у генерального директора видавництва «Фоліо» Олександра Красовицького виникла ідея написати «львівську серію» романів,  говорить письменник Андрій Кокотюха– «Львівська серія» – це досить умовна назва, і я б не брав її за аксіому, оскільки в усіх творах йдеться про історію України ХХ століття. Події, тенденції, звичаї, які були характерні  для України, розділеної між двома імперіями, втілені в цих романах.      

    Наразі світ побачили вже сім книжок циклу, що ведуть оповідь про десятирічну історію із життя героїв: «Адвокат із Личаківської», «Привид із Валової», «Автомобіль із Пекарської», «Різник із Городоцької», «Коханка з площі Ринок», «Втікач із Бригідок» та «Офіцер із Стрийського парку».
     Крім цього, Андрій Кокотюха представив аудиторії тизер до майбутнього художнього фільму за першим ретророманом із львівського циклу режисера Зази Буадзе «Адвокат із міста Лева».

     
  Неабияку цікавість аудиторії викликало саме написання сценаріїв до фільмів. Після перегляду тизеру стрічки «Адвокат із міста Лева» та двох кінотрейлерів «Червоний» і «Століття Якова» у залі розгорілася цікава жива дискусія, під час якої кожен бажав висловити свою думку, поставити запитання та спробувати зрозуміти відмінності між літературним твором, кінороманом та сценарієм.
    – Оскільки я мислю, як кіношник, то мої книги написані таким чином, щоб їх легко було переробити в сценарій,  зізнається Андрій Кокотюха. – Я намагаюся писати так, аби, читаючи, людина одночасно дивилася фільм і витрачала на читання стільки ж часу, скільки займає перегляд стрічки, або невеличкого серіалу. Тому я свої книги називаю кінороманами.
     
   Загалом, під час зустрічі з Андрієм Кокотюхою встигли торкнутися безлічі цікавих тем: дитяча література, або твори для хлопчиків, яким приділяє особливу увагу автор; екранізації романів та особливості українського кіно; досвід роботи «за порєбриком» та певні розбіжності в світосприйнятті, кумівство з Сергієм Жаданом та ставлення до ненормативної лексики в літературі; перші презентації творів, зокрема презентація дебютного роману «Шлюбні ігрища жаб» спочатку «неформально» в рідному Ніжині, а  восени 1996-го книга з двома суперобкладинками була представлена на загал в Українському Домі; доля персонажів, а саме героя твору «Київські бомби» Андрія Волоха, який у постійних пошуках свого шляху та свого місця. А ще говорили про «недосяжну величину сьогодення» для сучасного письменника, орієнтуючись на беззаперечне лідерство роману «Залишенець. Чорний ворон» Василя Шкляра, що розійшовся накладом 300 тисяч примірників та про перспективи на найближче майбутнє.
     Звичайно ж, завершили надзвичайно живу динамічну інформативну цікаву зустріч автограф-сесією та сподіваннями на наступні зустрічі з автором, його новими творами та кінофільмами.
– Сьогодні українське кіно переживає процес пробудження,  запевняє сценарист Андрій Кокотюха Режисери, актори набувають відповідного досвіду, що, безперечно, веде до покращення українського кінематографа.
Неабияку цікавість аудиторії викликало саме написання сценаріїв до фільмів. Після перегляду тизеру стрічки «Адвокат із міста Лева» та двох кінотрейлерів «Червоний» і «Століття Якова» у залі розгорілася цікава жива дискусія, під час якої кожен бажав висловити свою думку, поставити запитання та спробувати зрозуміти відмінності між літературним твором, кінороманом та сценарієм.       
  – Оскільки я мислю, як кіношник, то мої книги написані таким чином, щоб їх легко було переробити в сценарій,  зізнається Андрій Кокотюха. – Я намагаюся писати так, аби, читаючи, людина одночасно дивилася фільм і витрачала на читання стільки ж часу, скільки займає перегляд стрічки, або невеличкого серіалу. Тому я свої книги називаю кінороманами.
Загалом, під час зустрічі з Андрієм Кокотюхою встигли торкнутися безлічі цікавих тем: дитяча література, або твори для хлопчиків, яким приділяє особливу увагу автор; екранізації романів та особливості українського кіно; досвід роботи «за порєбриком» та певні розбіжності в світосприйнятті, кумівство з Сергієм Жаданом та ставлення до ненормативної лексики в літературі; перші презентації творів, зокрема презентація дебютного роману «Шлюбні ігрища жаб» спочатку «неформально» в рідному Ніжині, а  восени 1996-го книга з двома суперобкладинками була представлена на загал в Українському Домі; доля персонажів, а саме героя твору «Київські бомби» Андрія Волоха, який у постійних пошуках свого шляху та свого місця. А ще говорили про «недосяжну величину сьогодення» для сучасного письменника, орієнтуючись на беззаперечне лідерство роману «Залишенець. Чорний ворон» Василя Шкляра, що розійшовся накладом 300 тисяч примірників та про перспективи на найближче майбутнє.
     Звичайно ж, завершили надзвичайно живу динамічну інформативну цікаву зустріч автограф-сесією та сподіваннями на наступні зустрічі з автором, його новими творами та кінофільмами. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Доця» – книга одночасно і про війну, і не про війну

Дара Корній: «Проблем з натхненням немає, навпаки, є брак часу»

«Драма-спринт» – шлях сучасної драматургії до українських театрів