"Лондон" у Черкасах
Люблять батьківщину не за те,
що вона велика,
а за те, що своя.
Сенека
Чи може далекий Лондон з туристичними принадами та цивілізованим повсякденням затьмарити любов до батьківщини…
Цього разу "Сцена людства" спостерігала за звичайним білоруським сантехніком Гєною, який своїм прикладом продемонстрував такий актуальний для сьогодення патріотизм.
Вистава Павла Ар’є "Лондон" за однойменною п'єсою сучасного білоруського драматурга Максима Доська відкрила багатогранність людської душі у різних життєвих ситуаціях.
"Лондон" – це добра історія про звичайну людину, душа якої не спаплюжена жорсткими реаліями сьогодення. Спостерігаючи за головним героєм, сантехніком Гєною, глядач поринув у його світ: познайомився з його розпорядком дня, вивчив щоденний маршрут Гєни до місця його праці, дізнався про специфіку роботи звичайного сантехніка, навіть довідався секрети екстремальних випадків у повсякденні працівника ЖКГ.
Разом з Гєною публіка помандрувала й до Лондона, співпереживаючи герою та розділяючи щем його серця за батьківщиною, не зважаючи на оточуючу розкіш та цивілізацію.
– Моновистава – це завжди виклик для актора. Акторам не часто пропонують моновистави, тому, коли Павло Ар’є запропонував мені таку роботу, я відразу погодився, але переживав, – розповідає виконавець ролі Гєни Ярослав Федорчук. – Мені знадобився певний час, щоб зрозуміти, про що йдеться мова.
– Текст п'єси не схожий на драматичний текст: герой розповідає про себе в третій особі та ще й у минулому часі, – додає режисер вистави Павло Ар’є.
Довелося попрацювати і над вирішенням питання сценографії, до якого знайшов творчий підхід львівський художник Володимир Стецькович. У п'єсі відображені прості речі. У героя звичайна, але важлива професія, тож творцям моновистави не хотілося переобтяжувати глядача складними сценографічними рішеннями, було бажання залишатися максимально правдивими. Актор сам перетворює текст на дію, особисто переключає слайди відеоряду, проводячи глядачам екскурсію сторінками свого життя.
– І вже ніхто не піддасть сумніву щиру любов Гєни до батьківщини та його захоплення своєю професією. "Гєна любить своє болото і не може без нього жити, – акцентує Павло Ар’є.
"Гєна просто любить те, що його оточує тут, яке воно не є – це його. І нічого іншого йому не треба", – Максим Досько "Лондон".
Таку роботу Першої сцена сучасної драматургії "Драма UA" побачила у Черкасах "Сцена людства". Варто зазначити, що втілення творчих ідей "Драма UA" націлені на сучасну європейську драму, українську зокрема. Перша сцена сучасної драматургії "Драма UA" існує близько семи років, і наразі займає особливе місце в театральному житті Львова, з кожним роком розширюючи творчі горизонти та збагачуючись вдячністю глядача.
Публікації: Місто на Че
Коментарі
Дописати коментар