Театр з Рівного приголомшив черкащан
Легше витримати правду,
ніж страх перед тим,
якою вона може бути.
Мартін МакДона
"Каліка з острова Інішмаан"
Уявіть собі три маленьких Аранських острови: Інішмор, Інішмаан та Інішир у затоці Голвей на західному узбережжі Ірландії, площа найбільшого з яких становить 30,91 км². На Інішмаані, середньому за розміром (9 км ² ), проживає 150 людей, деякі з них навіть сьогодні живуть без світла. Раціон жителів Арану не надто різноманітний: щоб виростити горох і картоплю потрібно прикласти певних зусиль. Оскільки на камінних островах зовсім немає землі, ірландці облаштовують городи прямо на камінні, дістаючи водорості з мулом та розстилаючи їх на твердій поверхні. Такий спосіб життя не заважає жителям островів любити і ненавидіти, радіти і сумувати, сміятися і плакати, надіятися і розчаровуватися, знаходити і втрачати, створювати і руйнувати, підніматися і падати, зберігати таємниці та дізнаватися істину.
Саме такий життєвий устрій "ірландської діри" і став підґрунтям для п’єси Мартіна МакДони "Каліка з острова Інішмаан", яку втілив Володимир Петрів на сцені Рівненського театру.
Першовідкривач МакДони режисер Сергій Федотов зі своєю постановкою "Каліка з острова Інішмаан", яку поставив у пермському театрі "У моста", був номінований на престижну театральну премію "Золота маска". На жаль, в Україні, крім "Київської пекторалі", на яку номінуються лише столичні театри, подібних премій немає.
В Україні прем'єра всесвітньовідомої п'єси Мартіна МакДони відбулася у листопаді 2011 року. "Є п'єси, читаючи які, розумієш, що такий матеріал не можна не ставити", – говорить режисер вистави Володимир Петрів. – Є п'єси, які скальпують життєві проблеми, оголюючи їх", - продовжує ділитися своїми відчуттями режисер. - "Не вистачить пальців рук і ніг, щоб перерахувати теми, які підіймає МакДона у своїх творах. Автор порушує актуальні питання, які впливають на свідомість, на характер людей…"
"Добрим бути не боляче" – говорить один з героїв вистави.
"Каліка з острова Інішмаан" – вистава про любов, про почуття, про людяність. Герої вистави амбівалентні – вони говорять одне, а відчувають зовсім інше. Поєднання режисерської майстерності, акторської професійності та глядацької вдячності – головні складові успіху вистави.
Ігор Ніколаєв, виконавець ролі Каліки Біллі, ділиться своїм акторським досвідом: "Як у кожного свій шлях до Господа, так і у кожного актора свій шлях до ролі, до її втілення. Хороший режисер ставить на рейки, дає завдання і ти чітко знаєш, що робити і тобі не важко, ти впевнено стоїш на цих рейках і розумієш, до чого прагнути".
– Режисер не повинен навчати ЯК робити, режисер повинен сказати ЩО робити, – підхоплює думку Ігоря Володимир Петрів. – ЯК робити, то завдання актора, головне –актор повинен діяти. Не грати, а діяти. Я робив цю виставу з ідеєю, що кинуте в землю зерно – проросте.
І зерно дійсно проросло. Цього разу у душах і серцях черкаських глядачів. Жоден, із присутніх в залі, не залишився байдужим. І хоча це був перший візит театрального колективу з Рівного до Черкас, черкаський глядач з нетерпінням чекає на наступні вистави від Рівненського академічного українського музично-драматичного театру.
Публікації: Місто на Че, Рівненський театр
Коментарі
Дописати коментар